Erilaiset aineistot ihmistieteissä – esimerkkinä ympäristötutkimus

Aika: keskiviikko 23.11.2011, klo 12:15–16:15
Paikka: SYKEn auditorio, Mechelininkatu 34 A, Helsinki. (Kulkuyhteydet)
Järjestäjät: Suomen ympäristökeskus (SYKE), Rekisteritutkimuksen tukikeskus (ReTki) ja Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto.

Etsitkö sopivia aineistoja? Usein tutkija saisi tutkimuskysymyksiinsä vastauksen tai täydentäviä näkökulmia jo olemassa olevista aineistoista ja rekistereistä. Aina ei tarvitse sitoutua vain yhteen aineistotyyppiin. Tässä seminaarissa esitellään erilaisia aineistoja ympäristötutkimuksen näkökulmasta. Ympäristön tutkimuksen kautta valotetaan niin kvantitatiivisten kuin kvalitatiivistenkin aineistojen tarjoamia mahdollisuuksia ja esitellään konkreettisia esimerkkejä pitkäaikaisseurantojen ja paikkatietojen hyödyntämisestä.

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Seminaarin ohjelma:

Ennen seminaarin alkua on mahdollista nauttia omakustanteinen lounas esimerkiksi ravintola Kuhankeittäjässä (SYKEssä).

• Klo 12:15–12:20 Avaussanat
    Lasse Peltonen, erikoistutkija, SYKE
  • Klo 12:20–12:40 Rekisteritutkimuksen tukikeskuksen palvelut tutkijoille
    Irma-Leena Notkola, päällikkö, ReTki (esitys, pdf)