Tietoarkistoblogi: Arkistointioppia kesäkursseilta

Tietoarkistoblogissa tietoarkiston tutkimusamanuenssi Jarkko Päivärinta kertoo kokemuksiaan ICPSR:n kesäkurssilta. Kesäkurssien pääasiallisena kohderyhmänä ovat menetelmäopetusta kaipaavat tutkijat ja opiskelijat. Tarjolla on myös data-arkistojen henkilökunnalle sopivia kursseja. Lue lisää blogista!

ICPSR, Inter-university Consortium for Political and Social Research, on yhdysvaltalainen data-arkisto, jonka aineistot ovat myös suomalaisten yliopistojen henkilökunnan ja opiskelijoiden saatavilla maksutta. Aineistoja voi ladata suoraan verkkopalvelusta luotuaan käyttäjätilin.

Tietoarkistoblogissa otamme kantaa tutkimuksen ja datapolitiikan ajankohtaisiin asioihin. Vuonna 2013 on odotettavissa muun muassa lisää tutkimuksen infrastruktuurien kuulumisia, kotimaisia ja kansainvälisiä.