Tietoarkistoblogi: Miksi terveys- ja lääketieteiden aineistot pitäisi arkistoida?

Tietoarkistoblogin terveys- ja lääketieteitä käsittelevän postaussarjan toisessa osassa terveystieteiden tieteenala-asiantuntijamme Annaleena Okuloff perustelee, miksi terveys- ja lääketieteiden tutkimusaineistot pitäisi arkistoida.

Uusia hoitoja voidaan kehittää nopeammin ja poliittisen päätöksenteon pohjaksi saadaan tuotettua ajanmukaista tietoa. Terveydelle haitallisten altisteiden jäljille voidaan päästä nopeammin, ilman jopa vuosikymmeniä kestävää uutta tiedonkeruuta.” Okulff listaa aineistojen arkistoinnin ja avaamisen hyötyjä.

Tietoarkistoblogissa otamme kantaa tutkimuksen ja datapolitiikan ajankohtaisiin asioihin ja kerromme myös tietoarkiston palveluista ja hankkeista.

Lisätietoa:

Sarjan ensimmäinen postaus: