Tietoarkistoblogi: Tietoarkisto on aktiivinen eurooppalainen osaaja

Tietoarkistoblogin vuosi käynnistyy! Ensimmäisessä postauksessa kehittämispäällikkömme Mari Kleemola kirjoittaa Tietoarkiston roolista CESSDAn kansallisena palveluntuottajana.

CESSDA on eurooppalainen tutkimusinfrastruktuuri, joka tarjoaa tutkijoille kansainvälistä aineistopalvelua ja koulutusta.

”Suomen Akatemian FIRI-rahoituksen myötä Tietoarkiston palvelut ja osaaminen ovat viimeisten viiden vuoden aikana nousseet kansainväliselle huipputasolle. Haluammekin viedä meillä käytössä olevat hyvät toimintatavat osaksi eurooppalaisia tutkijapalveluita. Tietenkin haluamme vastaavasti myös tuoda parhaat eurooppalaiset data- ja koulutuspalvelut suomalaisen tutkimusyhteisön ulottuville.”

Tietoarkistoblogissa otamme kantaa tutkimuksen ja datapolitiikan ajankohtaisiin asioihin ja kerromme myös tietoarkiston palveluista ja hankkeista.

Lisätietoa: