Tietoarkistoblogi: Teema tiedossa, mutta aineisto hakusessa (ja mieli maassa)?

Olemme Tietoarkistossa uudistaneet aineistovarantoamme esittelevät teemasivut. Tietopalvelupäällikkömme Hannele Keckman-Koivuniemi kertoo Tietoarkistoblogissa minkälaisia teemoja sivuilla nyt esitellään, ja mitkä uudet teemat ovat saamassa omat sivunsa lähitulevaisuudessa.

Aineistoja teemoittain -sivujen tarkoitus on auttaa opiskelijoita, tutkijoita ja opettajia löytämään nopeammin ja helpommin eri aihe-alueisiin liittyviä tutkimusaineistoja.

Teemasivuille on listattu aina uusimmat aihetta käsittelevät aineistomme, ja lisäksi tietoarkistolaiset ovat poimineet sivuille aihe-aluetta kartoittavia aineistosarjoja sekä yksittäisiä, tutustumisen arvoisia aineistoja.

Keckman-Koivuniemen aineistoaiheinen blogikirjoitus avaa Tietoarkiston osalta myös kansainvälisen Love your data -teemaviikon. Sen kunniaksi viestimme tällä viikolla tavallistakin aktiivisemmin kiinnostavista aineistoihin ja avoimeen tieteeseen liittyvistä aiheista.

Tietoarkistoblogissa otamme kantaa tutkimuksen ja datapolitiikan ajankohtaisiin asioihin ja kerromme myös Tietoarkiston palveluista ja hankkeista.