Avoimen tieteen osaajakoulutus: Avoimen tieteen huomiointi tutkimuksen suunnittelussa

Avoin tiede ja tutkimus (ATT) -hanke järjesti Avoimen tieteen huomiointi tutkimuksen suunnittelussa -koulutustilaisuuden 28.1.2016 Tampereen yliopistossa, Kalevankatu 4, salissa LS D11. Tilaisuus järjestettiin ATT-hankkeen ja Tietoarkiston yhteistyönä.

Avoimen tieteen osaajakoulutus on tarkoitettu tieteen avoimuudesta kiinnostuneelle tutkimusorganisaatioiden, kirjastojen ja muiden organisaatioiden henkilöstölle ja tutkijoille. Osaajakoulutusta toteutetaan yhteistyönä eri organisaatioiden ja verkostojen asiantuntijoiden kanssa. Tampereen koulutustilaisuus on osa syksyn 2015 ja kevään 2016 aikana järjestettävää koulutusta, joka muodostuu viidestä erillisestä koulutuskokonaisuudesta:

• avoimen tieteen huomiointi tutkimuksen suunnittelussa
  • tutkimusaineiston avaaminen
  • avatun tutkimusaineiston hyödyntäminen
  • tutkimustuotosten avoin julkaiseminen
  • tutkimusprosessin avaaminen.

Tilaisuuden esitykset löytyvät osoitteesta: avointiede.fi/menneet-osaajakoulutukset.

Lisätietoa: