Kesätyötä Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa on tarjolla kesätöitä kymmeneksi viikoksi ajalla 8.6.-14.8.2009. Työtilaisuuden tarjoaa Michiganin yliopiston yhteydessä toimiva Inter-university Consortium for Political and Social Research (ICPSR).

Työ koostuu arkistoitujen tutkimusaineistojen käsittelystä. Vaatimuksina ovat muiden muassa yliopisto-opinnot yhteiskuntatieteissä ja tilastomatemaattisten ohjelmistojen tuntemus. Kesätyöntekijä saa 3000 dollarin stipendin, majoituksen ja ylläpidon sekä mahdollisuuden osallistua kvantitatiiviseen tutkimukseen perehdyttäville kesäkursseille.

Hakuaika päättyy 2.2.2009, ja hyväksymisestä ilmoitetaan valituille hakijoille maaliskuussa 2009.

Michiganin yliopisto ja ICPSR sijaitsevat Ann Arborissa. ICPSR on suuri yhteiskuntatieteellinen data-arkisto, jonka varannossa on tutkimusaineistoja kaikkialta maailmasta.

Lisätietoja:
Kesätyöilmoitus ICPSR:n sivuilla (ICPSR Summer Undergraduate Internship)
ICPSR:n palvelut suomalaisille tutkijoille ja opiskelijoille