Ilmoittautuminen IASSIST/IFDO 2009 -konferenssiin avoinna

Kansainvälisen IASSIST/IFDO-konferenssin ilmoittautuminen on avattu. Konferenssi pidetään 26. - 29.5.2009 Tampere-talossa. Konferenssin teema on Mobile Data and the Life Cycle. Ilmoittautumislomakkeeseen pääsee konferenssin verkkosivuilta.

IASSIST/IFDO-konferenssi on suunnattu yhteiskuntatieteellisten tutkimusaineistojen asiantuntijoille, erilaisten sähköisten aineistojen keräämisen, arkistoinnin, dokumentoinnin ja jakelun parissa työskenteleville tai näihin liittyvien ATK-järjestelmien kehittäjille, sekä muille näistä aiheista kiinnostuneille.

Osallistumismaksut on porrastettu ilmoittautumisajankohdan mukaan. Alennetut maksut ovat voimassa maaliskuun 24. päivään asti. Huhtikuun 24. päivään mennessä ilmoittautumisensa peruneille palautetaan heidän maksamansa ilmoittautumis- ja vakuusmaksut, joista on vähennetty käsittelykulut.

Konferenssin verkkosivuilla on tarkempaa tietoa ilmoittautumisesta, maksuista, pääohjelmasta, ennen konferenssia järjestettävistä työpajoista, postereista, majoitusmahdollisuuksista ja oheisohjelmasta.

IASSIST (International Association for Social Science Information Services and Technology) on data-arkistointi- ja tietopalvelualan kansainvälinen järjestö, jonka yli 300 jäsentä työskentelevät asiantuntijatehtävissä yliopistoissa, data-arkistoissa, tieteellisissä kirjastoissa, tutkimuslaitoksissa ja alan ei-kaupallisissa järjestöissä. Järjestön tavoitteena on muun muassa edistää yhteiskuntatieteen infrastruktuureja ja luoda ja edistää datan arkistointiin, dokumentointiin, jakeluun, käyttöön ja avoimuuteen liittyviä hyviä käytäntöjä. IFDO (International Federation of Data Organizations) on data-arkistojen kansainvälinen yhteistyöorganisaatio.

Ensimmäinen IASSIST-konferenssi pidettiin Torontossa vuonna 1974. Konferenssi järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Suomessa. Paikalliset järjestäjät ovat Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto ja Tampereen yliopisto. Tervetuloa Tampereelle!