Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta käsittelevä teemasivu juhlistaa 100-vuotiasta Suomea

Tietoarkiston Aineistoja teemoittain -sivulla on julkaistu uusi, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta käsitteleviä aineistoja yhteen kokoava sivu. Huhtikuun 6. päivä julkaistu teemasivu on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Suomi 100 -logo

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat suomalaisia ylpeydenaiheita, joista meidät tunnetaan myös maailmalla. Tietoarkiston teemasivulle on koottu aineistosarjoja ja yksittäisiä aineistoja, jotka sopivat näiden aiheiden tutkimukseen. Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta käsitellään aineistoissa sukupuolen, mutta myös esimerkiksi vammaisten näkökulmasta. Mukana on sekä uusimpia aihetta käsitteleviä aineistoja että Tietoarkiston asiantuntijoiden suosituksia.

Tietoarkisto julkaisee Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi uuden teemasivun aina kuukauden 6. päivänä. Juhlavuosi huipentuu joulukuussa Elämää 100-vuotiaassa Suomessa -teemasivuun, joka julkaistaan itsenäisyyspäivän aattona 5.12.

Elämää 100-vuotiaassa Suomessa -teemasivulle tulee kokoelma vuosina 2016 ja 2017 Suomessa kerättyjä Ailasta saatavilla olevia aineistoja. Juhlavuoden huipentavan teemasivun aineistot piirtävät yhdessä kuvan siitä, millainen Suomi on juuri nyt ja mitä suomalaiset eri asioista ajattelevat.