Aineistokuvailujen rajapinta Kuha löytyy nyt Tampereen yliopiston Open data -sivustolta

Tietoarkiston aineistokuvailujen rajapinta Kuha on lisätty Tampereen yliopiston avoimen datan Open data -palveluun.

Open data -sivustolle on koottu Tampereen yliopiston julkaisema avoin data. Kaikki siellä julkaistu aineisto on koneluettavassa muodossa, maksutonta ja vapaasti käytettävissä.

Tietoarkiston aineistokuvailut ovat saatavissa Kuhan eli kuvailujen haravointirajapinnan kautta suomenkielisinä EAD-formaatissa ja suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi OAI Dublin Core -formaatissa. Kuha generoi formaatit Tietoarkiston DDI-muotoisista kuvailuista.

Kuhan kautta saatavia aineistokuvailuja voi käyttää vapaasti CC0-lisenssin mukaisesti, mutta toivomme että käytöstä ilmoitetaan osoitteeseen fsd [at] uta.fi, ja että verkkopalveluissa palvelun sivuilta on linkki Tietoarkiston kuvailusivulle.