Webinaari eurooppalaisesta köyhyysdatasta 13.11.

Köyhyys on tärkeä tutkimusaihe Euroopassa, sillä Eurostatin arvion mukaan EU:n väestöstä lähes neljännes oli köyhyyden tai syrjäytymisen riskirajalla vuonna 2015. CESSDAn koulutusryhmä järjestää maksuttoman tunnin webinaarin, jossa on mahdollisuus tutustua köyhyyteen ja sen vaikutuksiin liittyvään tutkimusdataan.

Data in Europe: Poverty -webinaarissa ti 13.11.2018 klo 16–17 EET esitellään eurooppalaisten yhteiskuntatieteellisten tietoarkistojen datatarjontaa ja Eurostatin monipuolisia datavarantoja, mm. EU:n Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC). Lisäksi professori Christos Papatheodorou (Panteion University of Social and Political Sciences, Ateena) kertoo kokemuksistaan datan käyttömahdollisuuksista köyhyyden tutkimuksessa.