Avoimen lähdekoodin ohjelmistot Tampereen yliopiston GitLab-palveluun

Tietoarkiston jakelemat avoimen lähdekoodin ohjelmistot siirtyvät gitlab.tuni.fi-palveluun. Aiemmat BitBucketissa olleet säilöt poistetaan 3.5.2024.

Tietoarkiston avoimen lähdekoodin ohjelmistot saavat uuden kodin osoitteessa gitlab.tuni.fi/fsd (Avautuu uuteen välilehteen) . Muutos auttaa meitä virtaviivaistamaan ohjelmistokehityksen työvuota ja helpottaa lähdekoodin hallintaa. Lisäksi Tietoarkiston käytännöt ovat jatkossa paremmin linjassa Tampereen yliopiston kokonaisarkkitehtuurin kanssa.

Siirtymäaika on valitettavasti lyhyt, emmekä voi vaikuttaa siihen. Uudet säilöt ovat saatavilla välittömästi, ja vanhat BitBucket-säilöt poistetaan 3.5.2024. Pahoittelemme siirrosta ja sen aikataulusta käyttäjille aiheutuvaa haittaa.

Siirrolla voi olla vaikutuksia ohjelmistojen käyttäjille. Jos ympäristössäsi on viittauksia vanhoihin BitBucket-säilöihin, niin tulee ne päivittää. Tyypillisesti tällaisia viittauksia voi olla esimerkiksi asennusautomaatiossa tai riippuvuuksienhallintaratkaisussa.